Το αεροδρόμιο
Τον Σεπτέμβριο του 1931 (εφημ. Ανόρθωσις 9 Σεπτ. 1931) η κυβέρνηση Ελ. Βενιζέλου ανακοινώνει επίσημα την απόφασή της για κατασκευή αεροδρομίου στη θέση «Ρουσσές», 3 περίπου χιλιόμετρα ανατολικά του Ηρακλείου. Ο υπουργός Αεροπορίας Αλέξανδρος Ζάνας τονίζει, μεταξύ άλλων, στις δηλώσεις του ότι ξένες αεροπορικές εταιρίες, όπως η KLM, προτιμούν «το Ηράκλειον ως αεροπορικόν σταθμόν, χάριν του τουρισμού και των αρχαιοτήτων».

Οι κατασκευαστικές εργασίες αρχίζουν το 1932, αλλά σταματούν τον επόμενο χρόνο, κυρίως λόγω έλλειψης κονδυλίων. Από τις αρχές του 1937 οι εργασίες ξαναρχίζουν και στις 12 Μαρτίου του 1939 το αεροδρόμιο Ηρακλείου παραδίδεται «προς χρήσιν». Στις 8.30 π.μ. της 19ης Μαρτίου αεροσκάφος τύπου Junkers Ju 52 της Ελληνικής Εταιρίας Εναέριων Συγκοινωνιών, με πιλότο τον Ιωάννη Τσούκα, φτάνει στο Ηράκλειο. Είναι το πρώτο που προσγειώνεται στο νέο αεροδρόμιο μπροστά σε δεκάδες Ηρακλειώτες, που έχουν σπεύσει να παρακολουθήσουν το γεγονός.

Τα επίσημα εγκαίνια της αεροπορικής γραμμής Αθηνών - Ηρακλείου πραγματοποιούνται στις 13 Απριλίου 1939 παρουσία του νομάρχη Ανδρέα Μάρκελλου και του δημάρχου Μηνά Γεωργιάδη. Από τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου εκτελούνται πλέον τακτικά τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις Αθήνα-Ηράκλειο που εξυπηρετούν τη μεταφορά επιβατών, ταχυδρομικής αλληλογραφίας και εμπορευμάτων.

1913  |  1915  |  1918  |  1922  |  1924  |  1925  |  1926  |  1928  |  1929  |  1931  |  1932  |  1934  |  1935  |  1936  |  1938  |  1939  |  1940
Τα εγκαίνια του αεροδρομίου Ηρακλείου, 1939 (αρχείο Κωνσταντίνου Ε. Μαμαλάκη, Ηράκλειο, Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, © Ε.Κ.Ι.Μ.)
1913
1915
1918
1922
1924
1925
1925
1925
1926
1926
1928
1929
1931
1931
1932
1934
1935
1936
1936
1936
1938
1938
1939
1940