Μόδα
Τα πρότυπα της γυναικείας ομορφιάς αλλάζουν πολύ. Τα μαλλιά κονταίνουν, όπως και τα φορέματα, που φτάνουν πια λίγο κάτω από το γόνατο. Η κοντή καρέ κόμμωση συνδυάζεται επιτυχημένα με το πιο δημοφιλές γυναικείο καπέλο της εποχής, το κλος (cloche). Στα εσώρουχα η «επανάσταση» έρχεται με την εμφάνιση του στηθόδεσμου, ενώ αυτή την περίοδο καθιερώνεται και το μακιγιάζ, με το κραγιόν και τα βαμμένα νύχια.
Το μουστάκι ή/και η γενειάδα παύουν να αποτελούν απόλυτα χαρακτηριστικά της ανδρικής εμφάνισης, ενώ τα φαρδιά φανελένια παντελόνια συνδυάζονται με φαρδιά τουίντ ή μονόχρωμα σπορ σακάκια. Διάφοροι τύποι καπέλων, όπως το ψαθάκι και ο «παναμάς», συμπληρώνουν την ανδρική ενδυμασία.
Το κέντρο της πόλης γεμίζει από καταστήματα που προσφέρουν στους Ηρακλειώτες καθετί που είναι απαραίτητο για να είναι κανείς «στο πνεύμα της εποχής». Ανταποκρινόμενο σ' αυτό το «πνεύμα» το υφασματοπωλείο «Αβεδίς», ιδιοκτησία του Αβ. Αβεδισιάν (στη σημερινή οδό Αγίου Μηνά), είναι το πρώτο κατάστημα της πόλης που χρησιμοποιεί κούκλες βιτρίνας.
Η Μαρίκα Καβαλλάκη - Μπουρλώτου, 1928 (αρχείο Αθηνά Σ. Μπουρλώτου, Ηράκλειο, Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, © Ε.Κ.Ι.Μ.)
Διαφήμιση στην εφημερίδα «Ανόρθωσις», 25 Μαΐου 1930 (Γεωργίου Ξενικάκη, Ηράκλειο, Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, © Ε.Κ.Ι.Μ.)
1913
1915
1918
1922
1924
1925
1925
1925
1926
1926
1928
1929
1931
1931
1932
1934
1935
1936
1936
1936
1938
1938
1939
1940