Στις αρχές του 20ού αι. με την εμφάνιση του αυτοκινήτου, του σύγχρονου μεταφορικού μέσου της εποχής, δημιουργούνται ρήγματα σε τμήματα του τείχους δίπλα στις υπάρχουσες, αλλά εν αχρηστία πια βενετσιάνικες πύλες και πάνω στους ίδιους οδικούς άξονες. Έτσι, ανατολικά της πύλης Ιησού δημιουργείται το ρήγμα, γνωστό ως Καινούρια Πόρτα, που θα γεφυρωθεί τη δεκαετία του 1970. Ανατολικά της πύλης του Παντοκράτορα, δημιουργείται άλλο ρήγμα - άνοιγμα γνωστό ως Χανιώπορτα, που γεφυρώνεται το 1915.

Βόρεια του προμαχώνα και της πύλης του Αγ. Ανδρέα δημιουργείται νέο ρήγμα, που δεν προβλέπει όμως τη διατήρηση της βενετσιάνικης πύλης.

Τέλος, το ρήγμα γνωστό ως «Κομμένο Μπεντένι» που δημιουργείται στο ευθύγραμμο τμήμα μεταξύ προμαχώνα Μαρτινέγκο και Βηθλεέμ, γεφυρώνεται κατά τη δεκαετία του 1960.

Η Καινούρια Πόρτα πριν τη γεφύρωση του ρήγματος (συλ. Λιάνας Σταρίδα)
Η νεότερη πύλη, η Χανιώπορτα, δίπλα στην εξωτερική βενετσιάνικη πύλη του Παντοκράτορα, 2003 (φωτ. Βασίλης Κοζωνάκης)